Osztályelőírás
2011. június 04. szombat

A Micro Magic osztály nem tartozik semmilyen szervezet égisze alá, így szabályait mindentől függetlenül alakíthatja és alakítja.
Az osztály tagja lehet bárki, aki rendelkezik saját szabályos Micro Magic hajóval és a "Nemzetközi Osztályelőírás"-t,  magára nézve kötelezőnek fogadja el.

 

Nemzetközi MICRO MAGIC Osztályelőírás (5.Verzió – 2011 január 1.)

 

International MICRO MAGIC Class Rules (2015 július)

 
Általános

 

Ez a szabályzat lehetővé teszi, hogy minden ország egyenlő és sportszerű környezetben versenyezhessen.

A szabályzat alapja a one design alapelv, de némi szabadsággal a konstrukciót és az elrendezést illetően. Igyekezni fogunk, hogy olyan egyszerűnek tartsuk meg a szabályokat, ahogy csak lehet, miközben biztosítjuk, hogy egy versenyképes hajó karbantartási költségei szoros kontrol alatt legyenek.

Ezt észben tartva minden vitorlázót megkérnénk, hogy ragaszkodjanak ennek a szabályzatnak a szellemiségéhez és ne törekedjenek arra, hogy előnyt kovácsoljanak a fordításból vagy egyéb értelmezésekből a szavakon lovagolva.

Ez a szabályozás elsősorban a nemzetközi versenyzéshez készült, ám üdvözöljük, amennyiben valamelyik nemzet adaptálja ezeket a szabályokat a saját nemzeti versenyeibe.

Ez a szabályzat egy, a Graupner által támogatott – biztos támpontot nyújtó - standard utasítások alapján épült, Micro Magic-et használ, ld. az 1. sz. mellékletet a definíciókért.

 

Előírások

1.0 Test és fedélzet

1.1 A testnek, fedélzetnek, uszonyháznak, és a levehető tetőnek kötelezően a Graupner ABS formának kell lennie, cikkszám szerint 2114.1 vagy 2014.1 és ezeknek a komponenseket nem lehet módosítani az alábbiakon kívül:

I. Festés és egyéb dekoráció megengedett

II. Maximum 6 pótlólagos lyuk, nem nagyobb mint 20 mm átmérőjű fúrható a fedélzetbe és/vagy a levehető tetőbe

III. Pótlólagos anyag adható az uszonyház párosított felületéhez, hogy javítsa a konstrukciót és csökkentse az árboctalp kopását.

IV. Az abs szervo tartó támaszték a 2114-es uszonyházon lecserélhető.

1.2 Az elrendezése és a konstrukciója a belső komponenseknek szabad.

1.3 Versenyenként minden hajó összesen egy testet használhat. Kivételt képez, ha bizonyíthatóan károsodott a test.

1.4 A levehető tetőnek az MKI és MKII esetében is rögzítve kell lennie vitorlázás közben.

1.5 A hajótest hosszát nem változtathatja meg más, mint egy csavarfej maradéka vagy a backstag szeme és egy kiöntő nyílás dugója.

 

2.0 A vitorlázásra kész hajó súlya

2.1 A minimum súlya a vitorlázásra kész hajónak 860 gramm.

 

3.0 Uszony és kormány

3.1 A Graupner uszonyt, 2114.2 vagy 2014.2 kell használni.

3.2 A Graupner bulbát, 2114.4 vagy 2014.4 kell használni.

3.3 A Graupner kormányt, 2114.3 vagy 2014.3 kell használni.

3.4 Az uszony és a kormány elhelyezkedésének meg kell felelnie az építési rajzon szereplő standard Graupner pozícióknak.

3.5 Nincs behatárolva, hogy milyen uszony, kormány és bulba kombináció használható.

3.6 Az uszony az ólom bulbát is beleértve nem lehet távolabb a testtől, mint 135 mm.

3.7 Az uszonynak eltávolíthatónak kell lennie.

3.8 Az uszony, bulba és kormány javítása, szépítése és festése megengedett.

3.9 A bulbának a teljes hosszában kör keresztmetszetűnek kell maradnia.

3.10 Az uszony tartozékainak súlya (lásd. 1. sz. melléklet) nem lehet kevesebb, mint 380 gramm és több, mint 420 gramm.

3.11 Szárnyak és más kiterjesztések nem megengedettek az uszonyon, bulbán és kormányon.

3.12 A bulbának illeszkednie kell a Graupner által támogatott abs bulba javító öntvénybe. A bulba javító öntvény állandóra történő illesztése opcionális.

3.13 A minimális távolság az uszony elsőéle és a bulba eleje között legalább 15 mm az MKI - cikkszám 2114.4 és 25 mm az MKII - cikkszám 2014.4 esetén.

 

4.0 Árboc és boom

4.1 A maximum átmérője az árbocnak és a boomnak 7 mm.

4.2 A minimum átmérője az árbocnak 5 mm.

4.3 A minimum átmérője a boomnak 4 mm.

4.4 Minden rudazatnak kör alakúnak kell lennie a teljes hosszában.

4.5 Folyamatosan elvékonyodó árboc nem megengedett.

4.6 Forgó árboc nem megengedett.

4.7 Az árbocnak az építési rajzon megjelölt helyen kell állnia.

4.8 A maximum távolság a fedélzet és az árboc csúcs között 780 mm.

4.9 Az orrvitorla boomja nem lehet fixen rögzítve az árboc vagy a boom akármelyikéhez.

4.10 Az orrvitorla boomja a fedélzethez kell rögzítve legyen egy flexibilis csatlakozóval a Graupner építési rajzon megjelölt ponton.

4.11 Nincs megkötés az árboc vagy a boom anyagában.

4.12 Nincs további megkötés az álló és futó kötélzetben.

 

5.0 Vitorlák

5.1 A vitorlákat a vitorla terv (fig 1) alapján kell felmérni 2 mm-es maximum tűréssel.

5.2 Kisebb vitorlák engedélyezettek, amennyiben a méretei megmaradnak fig 1-en található méreteken belül.

5.3 A vitorláknak flexibilis anyagból kell lennie, mégpedig olyanból, amely maximum 50 mm-es átmérővel feltekerhető.

5.4 A vitorlán szerepelnie kell a vitorlaszámnak és az ország jelzésnek.

5.5 5.5 A minimum szám magasság 60 mm és a szélesség 8 mm. A minimum betű magasság 40 mm és a szélesség 6 mm. A betűket és számokat jó kontrasztú színnel ki kell tölteni.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.0 Elektronikai részegységek

6.1 Csak két szervo használható.

6.2 Csak egy szervo kezelheti a kormányt és egy szervo a behúzókat. A szervók más célra nem használhatóak.

 

 

Kiegészítés 1

 

Definiciók

Name

cikkszám

Leírás

Micro Magic

2114

Eredeti vagy MKI

Test, fedélzet & levehető tető

2114.1

MKI ABS test, fedélzet, uszonyház & levehető tető héj

Test, fedélzet & levehető tető - átlátszó

2114.1

rczeilen.nl cikkszám - 900777

Uszony

2114.2

MKI uszony

Kormány

2114.3

MKI kormány

Bulba

2114.4

MKI ólom bulba

Micro Magic RTS

2114.200

RTS (ready to Sail) gyári építésű MKI

Micro Magic RMM

2014

MKII vagy verseny / tuning verzió

Test, fedélzet & levehető tető

2014.1

MKII ABS test, fedélzet, uszonyház & levehető tető héj

Test, fedélzet & levehető tető - karbon kinézetű

2014.c

 

Uszony

2014.2

MKII uszony távtartókkal

Kormány

2014.3

MKII kormány

Bulba

2014.4

MKII ólom bulba

Uszony összeszerelés

 

Az uszony tartalma, bulba és az MKII uszony esetében a távtartók is, amik szükségesek a központi helyzethez.

 

 

Szabály javítási log

Szabály

Leírás

Dátum

1.1

„Uszonyház” hozzáadva a sorhoz

2008 január

ii

Lyuk méret növelve

2008 január

iii

Új sor hozzáadva

2008 január

iv

Új sor hozzáadva

2008 január

1.5

„Kiöntő nyílás dugója” hozzáadva a sorhoz

2008 január

4.5

Sor újraírva

2008 január

6.3

Sor törölve

2008 január

Definiciós tábla

„Uszonyház” hozzáadva a 2114.1 definícióhoz

2008 január

Definiciós tábla

„Uszonyház” hozzáadva a 2014.1 definícióhoz

2008 január

5,5

60 mm javasolt betűméret hozzáadva és a FIG2 rajzon is javítva

2009 január

3.13

Szabály hozzáadva bulba poziciójáról és FIG3 hozzáadva

2009 január

Definiciós tábla

Átlátszó MKI és karbon kinézetű MKII is hozzáadva

2009 január

5.5
 
60 mm betű méret
 
2011 január
 
Fig. 2
 
Törölve és átnevezve fig 3 fig. 2-re
 
2011 január
 
Definicós tábla rczeilen.nl cikkszám–900804 cserélve a Graupner2014c-re 2011 január

 

 

sailing.hucompassmagazin.hu

 

 

Australian Class WebsiteBelgium Class WebsiteCanadian Class WebsiteDanish Class WebsiteFinnish Class WebsiteFrench Class WebsiteGerman Class Websitehun.gifItalian Class WebsiteJapan Class WebsiteDutch Class Websitenzl.gifPotuguese Class Websiterus.gifSwiss Class WebsiteSwedish Class WebsiteUSA Class WebsiteUK Class WebsiteSpanish Class Website

Your are currently browsing this site with Internet Explorer 6 (IE6).

Your current web browser must be updated to version 7 of Internet Explorer (IE7) to take advantage of all of template's capabilities.

Why should I upgrade to Internet Explorer 7? Microsoft has redesigned Internet Explorer from the ground up, with better security, new capabilities, and a whole new interface. Many changes resulted from the feedback of millions of users who tested prerelease versions of the new browser. The most compelling reason to upgrade is the improved security. The Internet of today is not the Internet of five years ago. There are dangers that simply didn't exist back in 2001, when Internet Explorer 6 was released to the world. Internet Explorer 7 makes surfing the web fundamentally safer by offering greater protection against viruses, spyware, and other online risks.

Get free downloads for Internet Explorer 7, including recommended updates as they become available. To download Internet Explorer 7 in the language of your choice, please visit the Internet Explorer 7 worldwide page.